Ir al contenido principal

REFLEXIÓ CRISTINA

 


👉Els esports en equip són molt importants per als éssers humans, principalment perquè els éssers humans estem creats per viure en societat. Jo pense que els esports en equip són tan importants a causa de la gran quantitat de beneficis que ens proporcionen, com per exemple, crea una convivència amb els altres membres del grup, et crea un sentit de pertinença a un equip, fa que deixis de banda la individualitat, comptes amb qui et doni suport i et doni critiques constructives, aprens valors, l'esport en equip també t'ensenya a organitzar-te amb altres persones i tenir una responsabilitat col·lectiva.

👉Una de les activitats que vaig tenir la sort de vivenciar al gimnàs va ser la de passar per damunt del matalàs. Aquesta activitat consistia en el fet que tots els membres de l'equip havíem de saltar per a passar per damunt del matalasset, havíem d'ajudar-nos els uns als altres perquè el matalàs és alt. Es tracta d'un clar exemple d'activitat en equip, no hauríem pogut passar tots a l'altre costat sense l'ajuda dels uns i els altres. Una cosa molt necessària en la vida és saber organitzar-se amb altres persones per a realitzar activitats, això és molt important perquè sense organització és molt difícil posar-se d'acord a l'hora de realitzar-les. A més, cal destacar que realitzem les activitats en xicotets grups i això va fer que aprofitàrem més el temps i que poguérem participar de manera més activa i eficaç en totes les propostes que va fer Cristina.

👉Un altre aspecte importantíssim que hem treballat aquest quadrimestre són els jocs cooperatius. Com podríem transformar un joc competitiu a cooperatiu tenint en compte la promoció de la participació? Posem l'exemple del futbol-sala, és un magnífic instrument educatiu, ja que, a més de produir un desenvolupament motor, té un alt valor soci-educatiu. Això no deixa de costat que el futbol-sala siga un esport d’equip competitiu, la principal motivació  és marcar gols en la porteria contrària. Encara que al final de la nostra sessió realitzem un xicotet partit de forma més competitiva, prèviament realitzarem una activitat de passades i altra de conduccioó i colpejos a porteria, d'aquesta manera tots els alumnes van tindre contacte amb la pilota nombroses vegades, i tots ocuparen la posició de porters a l'excercici de colpejos per a treballar també els rols. En el partit, perquè no siga tan competitiu, en comptes d'haver-hi un equip guanyador o perdedor, podem canviar les regles i que tots guanyen o tots perden.

👉 3 o 4 estratègies que utilitzaria per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar o perdre està la pròpia activitat:

-Fer-los entendre que la derrota és una gran oportunitat per a aprendre, ajudarà a adonar-se d'errors, fer canvis, generar alternatives i fer-se més forta. Centrar-nos en les causes permetran millorar i tornar a aspirar a l'èxit.
-Enaltir més el procés que el resultat, independentment de si és bo o dolent, això farà que guanyar o perdre no siga l'important.
-Canvi d'equip, quan un jugador marca passa a formar part de l'altre equip.

👉Per a finalitzar aquest apartat del blog us afig la meua taula d'autoavaluació:









Comentarios